Połączyła nas praca projektowa a właściwie zamiłowanie do wykorzystywania w niej metod projektowych skoncentrowanych na użytkownikach, ich potrzebach i doświadczeniach.
Zauważyliśmy, że projektowanie zza biurka, bez udziału klienta nie pozwalało nam na znalezienie tego co jest faktyczną wartością dla niego, a co za tym idzie, za co będzie gotowy zapłacić.
Skłoniło to nas do uporządkowania i pogłębienia wiedzy teoretycznej w tym zakresie podczas studiów podyplomowych z zakresu Projektowania Usług – Service Design i User Experience Design oraz szkoleniach, warsztatach i konferencjach.
Połączenie wieloletniego doświadczenia biznesowego z usystematyzowaną wiedzą teoretyczną z obszaru metod zorientowanych na użytkowników daje nam stabilne podstawy do wykorzystywania tej wiedzy i umiejętności w codziennej pracy projektowej.
Naszą misją jest także szerzenie kultury projektowania skoncentrowanego na użytkownikach w każdej z organizacji, dla której pracujemy (do tej pory w: Raiffeisen Polbank, Alior Bank, Millennium Bank) oraz poza nimi.
W pracy projektowej, na każdym etapie procesu wykorzystujemy narzędzia i metody projektowe, odpowiednio dobrane do przedmiotu pracy i docelowego klienta.
Zawsze koncentrujemy się na poszukiwaniu unikalnej propozycji wartości dla użytkowników, poprzez głębokie zrozumienie potrzeb (empatię), współtworzenie w interdyscyplinarnych zespołach (ko-kreację), przygotowanie i prowadzenie warsztatów kreatywnych z wykorzystaniem technik kreatywnych, prototypowanie wypracowanych rozwiązań – usług, produktów, aplikacji oraz ich testowanie z użytkownikami, przygotowanie wniosków i rekomendacji wdrożeniowych.
Tworząc produkty, usługi i aplikacje staramy się również dbać o odpowiednią komunikację zarówno wewnętrzną jak i zewnętrzną – w Internecie, Social Media, ulotkach, plakatach i innych punktach styku użytkownika z projektowaną usługą.
Lata doświadczenia zadecydowały też o nazwie naszego zespołu – „Projektanci do usług”, która wynika z charakteru i zakresu świadczonych przez nas usług, zarówno dla Departamentów Biznesowych ww. instytucji jak i dla firm, które wspieraliśmy naszą wiedzą po godzinach pracy w korporacji.
Pracując w projektach jesteśmy odpowiedzialni m.in. za przygotowanie desk research, analizę konkurencji, trendów, portfela klientów, przygotowanie i prowadzenie warsztatów kreatywnych, prototypownie wypracowanych rozwiązań – usług, produktów, aplikacji oraz ich testowanie z użytkownikami, przygotowanie wniosków oraz rekomendacji wdrożeniowe dla Biznesu. Tworząc produkty, usługi i aplikację staramy się dbać również o ich obecność w świecie wszechobecnych social mediów. Nasza praca to nasza pasja – śmiało możemy więc powiedzieć, że jeśli praca jest pasją to nie pracujemy w ogóle a jednocześnie 24 h na dobę 🙂
Podejście projektowe skoncentrowane na użytkownika wykorzystaliśmy pracując nad następującymi inicjatywami:
- Budowy nowego pakietu dla Małych i średnich przedsiębiorstwa (Bank) tzw. Pakiet Biznes Plus
– konto firmowe z limitem – https://wnioski.raiffeisenpolbank.com/formularz_slt - Połączenie systemowe dwóch banków Raiffeisen Bank Polska i Polbank – Migracyjna Strona Logowania umożliwiająca self-service w zakresie zmiany bankowości elektronicznej (Bank)
- Gwarancje elektroniczne dla klienta firmowego –w jaki sposób zachęcić klientów i kontrahentów do korzystania z elektronicznej formy gwarancji– (Bank)
- Moduł gotówkowy w bankowości elektronicznej dla klienta korporacyjnego (Bank)
- Rekomendacje wdrożeniowe dla 3-D Secure (Bank)
- Poprawa jakości usług Service Desk IT (w dwóch bankach)
- Aplikacja dla pracowników windykacji – (Bank)
- UX Warsaw – poprawa doświadczeń turystów odwiedzających Warszawę – http://www.thestory.pl/service-design-i-ux/ux-warsaw-badanie-doswiadczen-turystow-w-warszawie
- Współprowadzenie HackJam.Net –service jam połączony z hackatonem – http://hackjam.net/
- Szkolenia z metod i narzędzi Design Thinking, User Experience, Service Design w ramach programów szkoleniowych dopasowywanych do potrzeb grup szkoleniowych – pracowników dwóch banków oraz jako cykl szkoleń Akademia Innowacji
- Szkolenie dla Komitetu ds. Jakości Usług Finansowych przy Związku Banków Polskich