Nazwa Projektu: „Warsaw UX – czyli jak poprawić doświadczenia turystów korzystających z Warszawskich zabytków”
Dla: The Story Design dla Miasta Warszawa
Zadania: Przeprowadzenie badań i obserwacji I Kreowanie pomysłów rozwiązań I Przygotowanie rekomendacji do wdrożenia zmian
Opis projektu:
Czy zastanawiałeś się dlaczego tak, a nie inaczej wyglądają oznaczenia miejsc wartych obejrzenia w Warszawie? Czy wiesz jak radzą sobie z nimi zagraniczni turyści?
Te same pytania zadawali sobie przedstawiciele firmy The Story Design, która na zlecenie miasta Warszawy przeprowadziła projekt mający na celu sprawdzenie doświadczeń zagranicznych turystów odwiedzających stołeczne atrakcje. Zadanie badaczy polegało na obserwacji zachowań i odczuć turystów w dziesięciu najchętniej odwiedzanych miejscach Warszawy (Pałac Kultury i Nauki, Łazienki Królewskie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Stadion Narodowy, Muzeum Narodowe, Centrum Nauki Kopernik, Stare Miasto, Park Fontann, Muzeum Fryderyka Chopina) oraz zarejestrowanie ich pozytywnych oraz negatywnych doświadczeń.
Na tej podstawie Zespół projektowy składający się z 10 turystów spoza Polski, oraz 9 ekspertów z dziedzin Design Thinking, Service Design oraz User Experience rozpoczął pracę projektowe.
Projektanci skupili się nie tylko na samych zabytkowych miejscach ale również na szeroko pojętej infrastrukturze – m.in. otoczeniu oraz drodze dojazdu. W ramach fazy empatii poddano ocenie przez użytkowników poszczególne elementy architektury informacji i oznaczenia.
Po przeprowadzonych obserwacjach oraz service safari, w gronie ekspertów biorących udział w projekcie zostało przygotowane podsumowanie prac badawczych, które stanowiło podstawę do dalszych prac projektowych. Efektem końcowym projektu był raport wraz z konkretnymi rekomendacjami dot. przeprojektowania przestrzeni wokół najciekawszych miejsc turystycznych Warszawy.
O projekcie pisali również:
http://nowymarketing.pl/a/7118,the-story-sprawdzi-ux-miasta-warszawy
http://www.thestory.pl/service-design-i-ux/ux-warsaw-badanie-doswiadczen-turystow-w-warszawie